11 februari, 2012

Melodifestivalen 2012 - Deltävling 2

Här nedanför hittar ni min topplista över kvällens bidrag i Melodifestivalens andra deltävling. Som vanligt går jag endast efter min egen musiksmak och INTE efter hur jag tror att svenska folket röstar. Det var ett väldigt starkt startfält denna vecka med fler låtar än vanligt som föll mig i smaken. Härlig mellanakt med Håkan Lidbo också! Spana gärna in min recension av förra veckans deltävling.

1. Mimi Oh - Det Går För Långsamt: Som ni tidigare läst i min blogg så fullkomligt ÄLSKAR jag Mimi Oh. Det här en själslig orgasm för en åttiotalsälskare som jag. Hoppas självklart på en lång italoremix av låten.

2. Andreas Lundstedt - Aldrig Aldrig: Jag älskar Andreas, han är en grym sångare och är som bäst när han gör discopop som detta. Hade dock föredragit en engelsk text. Hoppas på ett helt soloalbum av Andreas i samma stil.

3. David Lindgren - Shout It Out: Wow! Vilken positiv överraskning. Modern dancepop med Lady Gaga-vibbar. Jag gillar det här!

4. Timoteij - Stormande Hav: Jag gillar när man blandar folkmusik med modern pop. Refrängen känns dock lite platt, men den kommer nog att växa. Bra, men ingen vinnare för mig.

5. Ulrik Munther - Soldiers: Ulrik är en grymt duktig artist, men den här låten faller mig inte i smaken. Den är för platt.

6. Sonja Aldén - I Din Himmel: Oj, nu hamnade vi på nittiotalet igen. Sonja sjunger otroligt bra, men jag är så trött på svenska schlagerballader. Gäsp.

7. Top Cats - Baby Doll: Bland annat skriven av underbara Susie Päivärinta från Lili & Susie. Duktiga killar och stark melodi, men jag har väldigt svårt för rockabillymusik tyvärr.

8. Thomas Di Leva - Ge Aldrig Upp: Thomas verkar vara helt underbar och jag gillar att han går sin egen väg. Men hans musik är inget för mig.