04 februari, 2012

Melodifestivalen 2012 - Deltävling 1

Här nedanför hittar ni min topplista över kvällens bidrag i Melodifestivalens första deltävling. Som vanligt går jag endast efter min egen musiksmak och INTE efter hur jag tror att svenska folket röstar.

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med programledarna, speciellt Helena Bergström som jag är ett stort fan av. Sedan älskar jag ju Gina Dirawis humor! Jag gillar även nya inslaget "tredje chansen", även om jag hellre hade hört originalartisterna framföra låtarna.

1. Loreen - Euphoria: Jag älskar det här! Modernt, internationellt och helt klart en Eurovisionvinnare. Skicka Loreen till Azerbajdzjan!

2. Afro-Dite - The Boy Can Dance: Äntligen lite klassisk discopop! Jag är ju väldigt svag för disco så detta går hem hos mig. Tjejerna sjöng förresten bättre än vanligt!

3. Marie Serneholt - Salt And Pepper: Låten är tydligt inspirerad av Britney Spears, fast saknar hennes hitpotential. Tjatig dussinpop. Snyggt nummer dock!

4. Dead By April - Mystery: Jag gillar inte rock, men om jag gjorde det så skulle jag nog älska Dead By April. Killarna är väldigt duktiga, men det här är inte alls min stil. Dessutom får jag huvudvärk av growling.

5. Abalone Dots - På Väg: Vackert på något vis, men alldeles för segt. Begåvade tjejer dock!

6. Sean Banan - Sean Den Förste Banan: Alltså, Sean Banan får ett litet plus för att låten är elektronisk och rätt catchy. Men det är ingen vinnare i mina ögon. Jag gillar dock hans självironi!

7. The Moniker - I Want To Be Chris Isaak (This Is Just The Beginning): Inte lika fånig som hans förra hit "Oh My God!", men betydligt tråkigare.

8. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag Reser Mig Igen: Det här tycker jag nästan lika illa om som proggmusik. Fy så tråkigt!