26 september, 2009

Bögpoeter och morotskaka

I går var Immanuel hit och fikade. Han fyllde år i måndags så jag firade honom med ett paket. Vi satt på min balkong och åt mammas goda morotskaka som hon hade bakat speciellt för detta tillfälle. På kvällen åt vi tacos med familjen och såg den vackra filmen "Total Eclipse" från 1995. Det var den första film med homotema som jag någonsin såg efter att ha kommit ut, så det var kul att se den igen. Leonardo DiCaprio, min första kändiskärlek, är så vacker i den filmen.

Ett jättestort grattis till Immanuel, min underbara vän! Jag vill även passa på att skicka ett grattis till Stalker-Anna som fyllde år i går! Vi avslutar med ett stycke ur en dikt skriven av Paul Verlaine, en av poeterna "Total Eclipse" handlar om.

"Les sanglots longs des violons de l'automne,
emplissent mon coeur d'une langueur monotone."

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com