13 september, 2009

Melrose Place - Recension av första avsnittet

Så, vad tyckte ni om pilotavsnittet av nya "Melrose Place"? Jag fullkomligt älskade det! Karaktärerna var intressanta och lägenhetskomplexet var snyggare än någonsin. Som det stora fan jag är av originalet så var jag lite besviken över att en viss person dog i första avsnittet, men jag kommer över det. Och vem vet, kanske kommer personen ifråga tillbaka från de döda i säsongsavslutningen? Det här är ju trots allt "Melrose Place", allt kan hända!

Vissa fans av originalserien har klagat över förändringarna, men jag håller inte med. Det här är inte samma serie, det är en spinoff, så de kan ju inte återvinna allt från originalet. Dessutom så har tiderna förändrats och vi måste acceptera det om vi vill att serien ska överleva i dag. Det är ju inte 90-talet längre. Jag tycker dock att de har lyckats fånga den mystiska och råa atmosfären från gamla "Melrose Place" riktigt bra.

För övrigt så kan jag tala om att Ashlee Simpson inte alls är en så dålig skådespelerska som alla säger. Jag hoppas dock för allt i världen att de lyckas få såpagudinnan Heather Locklear att återvända. Det vore en våt dröm för alla såpafans.



Ännu en promovideo från nya "Melrose Place".

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com