01 september, 2009

Nya Melrose Place på svensk TV!

Jag har både goda och dåliga nyheter för alla "Melrose Place"-fans. Den goda nyheten är att den nya spinoffserien kommer att visas på svensk TV i höst! Den dåliga nyheten är att den ska sändas på TV400, en kanal som nästan ingen har. TV400 köpte även in föregångaren "90210" som fick väldigt dåliga tittarsiffror, troligtvis på grund av kanalens impopularitet. Jag hade hoppats på att Kanal 5 eller någon annan populärar kanal skulle köpa in nya serien men jag antar att man inte kan få allt.

Själv så kommer jag att följa nya "Melrose Place" på nätet istället, det finns flera hemsidor där man lagligt kan se amerikansk TV gratis, så slipper man vänta på att Sverige ska hinna ikapp. Jag hoppas dock att Sverigepremiären leder till en svensk DVD-utgåva framöver, som det gjorde med "90210".



Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com