15 februari, 2007

Jag ångrar ingenting

Vad händer i mitt liv just nu? Jag hade möte med skivbolaget i helgen och fick träffa mina nya producenter. De är ungefär lika gamla som jag vilket blir en ny erfarenhet. Förhoppningsvis kommer vi att skapa ett sound som skiljer sig lite från mina tidigare låtar. Jag vill göra "tuffare" disco som är mer inspirerad av synthpop och italodisco, men självklart kommer det fortfarande att låta åttiotal.

Jag såg nyligen en dokumentär där min idol Lena Philipsson firade sin tjugoåriga karriär. Jag gillar Lenas sätt att resonera, hon verkar så intelligent. Hon fick mig att inse en sak. "Jag ångrar ingenting." Självklart har jag också gjort saker jag inte är stolt över, men jag tar till vara på erfarenheterna, lär av dem och växer som person.

Det är precis som Lena sjunger i sin låt: "Jag ångrar ingenting. Kasta första stenen den som är utan synder." Hon har rätt. Det är ingen idé att gräma sig för det som varit, det gör ändå ingen skillnad.

Jag hoppas att ni hade en fin alla hjärtans dag och att ni fortsätter ta hand om varandra!