08 februari, 2007

Vila i frid, Anna Nicole Smith

Det kom som en chock. Jag har länge fascinerats av skandaldrottningen Anna Nicole Smith och i dag möttes jag av Aftonbladets löpsedlar om att hon har avlidit. Dödsorsaken är inte fastställd ännu. Vissa källor uppger att hon har tagit en överdos medan andra säger att hon hade en lungsjukdom.

Anna Nicole sa alltid att hon ville bli som sin idol Marilyn Monroe. Kanske tog hennes liv därför slut så snabbt. Jag minns att jag såg en dokumentär om Anna Nicole när jag var yngre. Jag kunde inte låta bli att tycka synd om henne. För bakom den glamourösa ytan fanns en tragisk och olycklig flicka som bara ville bli älskad. Det är i alla fall vad jag tror.

Redan nu ser man mängder av okänsliga blogginlägg där folk rent ut säger att de är glada att hon är död, samt att folk inte gillade henne förrän hon dog. Känd eller ej, det är sjukt att önska livet ur folk, oavsett vad de har gjort.

Anna Nicole Smith är borta. Låt henne få vila i frid.