28 februari, 2007

I love disco

Jag vill dansa runt i mitt rum till discomusik i all evighet! Det finns inget härligare. Häromdagen kom jag över ett album med Al Corley. Han är mest känd som Steven Carrington i såpoperan "Dynastin" från åttiotalet. Han var en av de första någonsin att gestalta en homosexuell karaktär i en dramaserie.

Det roliga är att han 1984 hade en stor hit i Europa med singeln "Square Rooms". Al har inte världens bästa röst, men det synthiga soundet är helt fantastiskt. Jag är ju som bekant kär i italodisco. Dessutom är jag nog lite kär i Als karaktär i "Dynastin" också.

Förresten, min kära vän Sven berättade i dag att han har beställt CD-boxen "The 80's Album" med C.C. Catch åt mig, direkt från Tyskland. Boxen innehåller alla låtar från hennes album inspelade mellan 1985 och 1988 remastrade, plus instrumentala versioner och låttexter. Så nu kommer det att bli mer synth och disco i mitt liv än vanligt.

Sven är alltid så snäll, en äkta vän. Han vet hur tokig jag är i gamla discoartister från åttiotalet.