05 februari, 2007

Veckans diss: Kedjebrev

Jag är så trött på alla kedjebrev och tävlingsinbjudningar man påtvingas på nätet! Hur många gånger har man inte läst meningar som "Skicka detta till tio personer annars händer något hemskt" eller "Du är älskad. Skicka detta till dina vänner så att de vet att du älskar dem."? Det är så tröttsamt.

Jag är inte intresserad av att vinna en ny mobiltelefon eller att beskriva min vän med minst ett ord. Det känns så opersonligt. Vill min vän veta vad jag tycker om honom/henne så kan denne fråga mig direkt i stället för att skicka ett kedjebrev som någon annan har skrivit. Och alla fåniga tävlingar leder oftast ingenstans. Så snälla ni, skicka inte sådant till mig. Jag blir bara irriterad.

Jag skickar ALDRIG vidare kedjebrev jag får. De raderas direkt utan svar. Däremot är nyhetsbrev helt okej då man själv har valt att prenumerera på dem.