03 mars, 2008

Cristal Snow - Can't Save Me

I lördags tipsade Henri mig om en finsk artist som kallar sig för Cristal Snow. Han tävlade i den finska uttagningen till Eurovision Song Contest i år med låten "Can't Save Me", men tyvärr gick han inte vidare eftersom Finland valde att skicka ännu en rocklåt till Eurovision Song Contest.

Jag spanade in videon till Cristals låt och blev genast förälskad i hans fantastiska blandning av dance och electropop. Det här är precis den typ av musik jag gillar! Jag läste dessutom att Cristal är öppet homosexuell vilket är ett plus. Det behövs fler artister som vågar vara sig själva.

Cristal Snows debutalbum "The Prophecy" släpps den 24 mars och går då att köpa på CDON. Jag kan knappt vänta! Förutom den fantastiska "Can't Save Me" innehåller albumet hans tidigare singlar "Cristal Clear", "Scarred" och "Pump It Up". Detta mästerverk får ni inte missa!