09 mars, 2008

Melodifestivalen 2008 - Andra chansen

Precis som förra året var upplägget för Andra chansen katastrofalt. Att låta artisterna som gick vidare till andra delen av programmet uppträda en gång till var totalt onödigt och tjatigt. Sibel och Nordman gick till final. Jag hade hellre sett Caracola och Thérèse Andersson ta deras platser.

Här nedanför hittar ni min topplista över kvällens bidrag, där nummer ett är bäst och nummer åtta är sämst i mitt tycke.

1. Thérèse Andersson - When You Need Me: Thérèse var bäst i går kväll. Hon sjöng vackert och fängslande. Hon borde helt klart ha gått till final. Jag har förresten hört rykten om att Thérèses underbara grupp Pay TV släpper ett album lagom till Pride. Jag längtar.

2. Caracola - Smiling In Love: Synd att denna söta och glada popdänga inte gick till final. Jag blev återigen glad av att höra "Smiling In Love" och se Caracolas skrikiga nittiotalskläder.

3. Ola - Love In Stereo: Nej, Ola har inte den starkaste rösten, men "Love In Stereo" är en riktigt bra poplåt. Dessutom sjöng Ola bättre i går än i deltävling två.

4. Sibel - That Is Where I'll Go: Sibel sjöng väldigt fint i går, men tyvärr är låten fortfarande för tråkig. Den fastnar inte.

5. Johnson & Häggkvist - One Love: Carola sjöng bra som alltid, men "One Love" är fortfarande lika platt.

6. E-Type & The Poodles - Line Of Fire: Hela familjen suckade när E-Type och The Poodels äntrade scenen. Dessa två akter fungerade inte alls bra ihop.

7. Nordman - I Lågornas Sken: Som ni vet så gillar jag inte Nordmans musik, men jag måste erkänna att låten har vuxit lite sedan sist. Den är i alla fall inte lika tråkig som Suzzies låt.

8. Suzzie Tapper - Visst Finns Mirakel: Låten var lika tråkig i går som när jag hörde den första gången. Den har ju knappt någon refräng.