09 mars, 2008

Recension: Caracola - Caracola (2006)

Den söta tjejgruppen Caracola medverkade nyligen i Melodifestivalen med låten "Smiling In Love" så jag tänkte passa på att recensera deras debutalbum "Caracola".

Gruppen bildades 2005 då medlemmarna Emma Lewin, Frida Karlsson och Emilie Rosén var husband på Melodifestivalens turné. Deras debutsingel "Överallt" blev 2006 en stor framgång och även uppföljarna "Sommarnatt" och "Glömmer Bort Mig" gjorde bra ifrån sig.

"Caracola" är ett riktigt härligt pop- och schlageralbum som doftar sommar. Tjejerna sjunger bra och man blir glad av det kitschiga soundet. Även texterna är bra. Ett exempel är "Ta Ett Första Steg" som handlar om att vara sig själv oavsett vad andra tycker.

Det bästa med albumet är att det inte innehåller en enda ballad, utan består av dansanta poplåtar. Mina favoriter på albumet är "Överallt", "Sommarnatt", "Ta Ett Första Steg" och "Paparazzi".

Låtlista till "Caracola":

1. Ta Ett Första Steg
2. Sommarnatt
3. Paparazzi
4. Jag Vill Bara Va Med Dig
5. Överallt
6. Go-Go-Caracola!
7. Glömmer Bort Mig
8. Ända Fram
9. När Du Ser På Mig
10. Allting Stannar Till
11. Du Och Jag
12. Dum-Di-Da-Dum
13. Bara Skyll På Mig
14. Du (La, La, La)

Spana gärna in mina övriga recensioner.