20 juni, 2009

Catherine Zeta-Jones som Cleopatra?

Jag gillar ju mest klassiska skådespelerskor som Greta Garbo, Ingrid Bergman och Marilyn Monroe. Men det finns även ett par moderna filmstjärnor som har fallit mig i smaken. En av dem är den fantastiska Catherine Zeta-Jones som jag har gillat ända sedan jag såg henne i miniserien "Titanic" 1996. Jag blev glatt överraskad när jag nyligen läste på IMDB att Catherine troligtvis ska medverka i den kommande Hollywoodmusikalen "Cleo". Ray Winstone kan komma att spela mot henne som Julius Caesar.

Inget är skrivet i sten men jag håller verkligen tummarna för den här filmen! "Cleo" har preliminär release 2011 och ska handla om den legendariska drottningen av Egypten. Alla som har sett mastodontfilmen "Chicago" från 2002 vet att Catherine både sjunger och dansar som en gudinna. Hur den riktiga Cleopatra såg ut råder det delade meningar om, men jag jämför med mina idoler Vivien Leigh, Elizabeth Taylor och Joan Collins som alla har gestaltat henne på vita duken. Och nog kan Catherine jämföra sig med dem!

Sedan så tycker jag att Egyptens historia är väldigt fascinerande, låt oss bara hoppas att filmen inte blir allt för historiskt inkorrekt. Jag håller dock tummarna för att "Cleo" blir lika framgångsrik som "Moulin Rouge!" och "Chicago". Det behövs fler påkostade musikalfilmer i vår trista värld!

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com