01 juni, 2009

På rymmen i huvudstaden

Jag hade jättekul i Stockholm förra veckan. Det var så skönt att komma bort från allt ett tag. Jag, mamma och Diana irrade omkring i solskenet och fönstershoppade. Sedan fikade vi på en mysig uteservering i Gamla stan.

På kvällen sov jag över hos Henri i Nacka och vi åt tacos tillsammans med hans söta väninna Solan. Dagen därpå tog vi en härlig promenad i området och tittade på alla lyxvillor som låg nere vid Långsjön. En och annan söt kille joggade förbi också. Det fina vädret höll i sig ända fram till hemresan.

På tåget hem satt jag och lyssnade på "The Day Before You Came" med ABBA och såg ut på regnet, precis som Agnetha Fältskog gör i videon till låten. Magiskt på något vis. Men i dag är det toppenväder i Sandviken igen, så nu jag ska ut och sätta mig en stund på balkongen.