05 juni, 2009

The Sims 3 - Första intrycket

I går fick jag äntligen det underbara datorspelet "The Sims 3" så ni må tro att jag är glad! Jag har inte hunnit spela så mycket än men mitt första intryck är väldigt positivt! Grafiken är väldigt snygg och spelet går otroligt snabbt och felfritt på min iMac. I går skapade jag en ensamstående kille, med drömmar som att bli artist, som flyttade in i ett billigt hus för att jobba sig uppåt. Att skapa hans utseende, livsmål och personlighet var både enkelt och roligt.

Att spela i den nya öppna staden ger oändliga möjligheter till umaningar, dramatik och kreativitet. Det är även möjligt att ladda ner mängder av nya föremål till spelet på den officiella hemsidan. Bäst av allt är att det finns en massa saker att upptäcka så spelet kommer inte att bli tråkigt i första taget. Speciellt inte om man som jag tänker använda spelet till att göra egna TV-serier och filmer, så kallad machinima.

I väntan på min kommande onlinesåpa kan ni lära känna karaktärerna genom att följa huvudpersonens blogg.

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com