02 juni, 2009

När tänker du dö?

Min mormors söta syster Ingeborg är åttiofyra år gammal och pigg som få. Det är så härligt att se! Häromdagen så såg hennes sexåriga barnbarnsbarn henne allvarligt i ögonen och frågade när hon planerade att dö egentligen. Ingeborg log och svarade att den som lever få se.

Jag hoppas att jag får vara lika pigg och rolig som hon när jag blir gammal. Fast själv så tänker jag aldrig dö. Jag ska leva för evigt och gå alla på nerverna!

Det kanske är orealistiskt, men det struntar jag i. Jag tycker att det är mycket roligare att leva i min egen lilla rosa fantasivärld.

För att citera min idol Vivien Leigh i filmen "Linje Lusta": "I don't want realism. I want magic! Yes, yes, magic. I try to give that to people. I do misrepresent things. I don't tell truths. I tell what ought to be truth."

Foto: Warner Bros.