26 juni, 2009

Farrah Fawcett och Michael Jackson har avlidit

I dag sörjer jag. Jag vaknade till nyheten att min idol Farrah Fawcett hade avlidit i går, på min tjugofemårsdag, efter en lång tids kamp mot cancer. Farrah blev sextiotvå år gammal. Det känns så overkligt. Jag har suttit och gråtit en längre stund samt läst de sista hälsningarna från de andra "Charlie's Angles"-stjärnorna på TV-seriens officiella hemsida. Farrah definierade 70-talet för mig med sitt vackra, blonda hår och sitt strålande leende. Nöjesvärlden blir inte densamma utan henne.

Popikonen Michael Jackson avled också på min födelsedag, femtio år gammal. Jag är inget fan av Michaels musik, även om han har gjort mycket bra, men det är omöjligt att inte reagera när en så pass känd person går bort. Michael verkar ha levt ett svårt liv med en riktigt jobbig barndom, och han har fått utstått mycket skit, framförallt i media, från personer som inte känner honom. Jag hoppas att Michael och Farrah vilar i frid och att deras anhöriga klarar sig ur denna svåra sorg. De har i alla fall fansens stöd!

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com