02 juli, 2009

Krutkärringar på landet

Nu sitter jag i skuggan utanför min morfars syster Sivs sommarstuga, någonstans i närheten av Kungsberget. Mormor och jag tog bilen hit i morse och köpte med oss glass. Jag tog nyss en liten promenad med Kylie Minogues "Fragile" på iPoden. Det har blivit en tradition att lyssna på den när jag är här. Jag älskar att förknippa låtar med vackra platser. Vi får se om vi badar innan vi åker hem. Jag lägger upp lite bilder i fotobloggen i kväll!

Siv är så rolig, en riktig krutkärring på sjuttiosju år. Hon berättade precis att hon brukar spela sina barnbarns känslor för att få sin vilja igenom. Hon brukar se på dem med stora ögon och säga: "Men jag har ju inte så långt kvar att leva." De brukar dock inte gå på det utan svarar att hon minsann har långt kvar.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com