11 juli, 2009

Städning och paranoia

I dag fortsätter jag sorteringen av min DVD-samling. "Fortfarande?" kanske ni undrar, men det tar ett tag att komma igenom min samling. Det är mycket som ska dammas av och så har jag köpt rätt mycket nytt som ska sorteras in efter genre.

Ja, jag vet att jag är petig! Men det är faktiskt rätt kul att sortera, i alla fall filmer. Alltid hittar man något spännande som man hade glömt bort att man hade. I kväll kommer Angie hit och ser skräckfilm så då är det lite finare än sist. Och i morgon kommer Immanuel på besök. Det ska bli mysigt!

Nu när Mr. R är utomlands så kan han och jag inte prata lika ofta. För bara ett år sedan hade jag varit ett nervvrak och oroat mig för att något hade hänt honom, men inte längre. För första gången någonsin vågar jag njuta av att vara kär!

Jag känner mig inte det minsta stressad när det gäller kärleken utan tar det som det kommer. Tillit, tålamod och tron på att kärleken till varandra är stark nog gör under för förhållandet och för den egna hälsan.

Visst är det härligt att kunna göra framsteg?