01 juli, 2009

I love Twitter

Nu när det är så otroligt varmt ute så kanske ni märker att jag inte bloggar lika mycket som vanligt. För det första så fungerar inte min hjärna som den ska i hettan och för det andra så är det inte lika många som sitter inne och läser bloggar när det är värmebölja. Men då är mikrobloggen Twitter ett jättebra komplement till bloggandet! Den kan jag uppdatera från mobilen och jag försöker göra det så ofta som möjligt.

Jag struntar i vad folk säger, jag älskar Twitter! Det är ett perfekt sätt att nå ut till så många som möjligt och det finns även en mängd kända artister som man kan följa (se dock upp för bedragare). Det går dessutom snabbt att uppdatera sidan eftersom man inte behöver skriva så långa inlägg, bara små korta statusuppdateringar om vad man gör och så vidare. Jag använder mest sidan till att få reda på senaste nytt om mina idoler och för att hålla koll på mina vänner. Sedan så älskar jag att tipsa om filmer, låtar och annat smått och gott!

Har du missat vad Twitter handlar om? I så fall kan du läsa mer om sidan på Wikipedia. Man behöver dock inte vara medlem för att läsa andras uppdateringar. Jag skulle bli väldigt glad om just DU började följa mig på Twitter! Mina inlägg skrivs dock på engelska eftersom jag har många vänner och fans utomlands. Mitt Twitterkonto hittar ni här.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com