15 juli, 2009

Missförstånd - En del av livet

Folk kommer alltid att missförstå och få fel uppfattning om en. Det spelar ingen roll hur snäll man är så kommer det alltid att finnas personer som ogillar det man gör eller som misstolkar det man säger.

Man måste bara bli bättre på att strunta i vad andra tycker, man kommer ändå aldrig att kunna vara alla till lags! Jag tror att man skulle kunna undvika många konflikter i världen om folk bara pratade mer med varandra.

Att snällt fråga "Hur menade du när du sa det?" istället för att explodera direkt spar in så otroligt mycket tid och energi.

Skitsnack, mobbning och annat elände är alltid ett tecken på dålig självkänsla, något man lätt glömmer bort. Det säger alltid mer om den som mobbar än om offret. Det gäller att komma ihåg det så att man inte anklagar sig själv.

Jag vet vem jag är och hur jag känner, det kan ingen någonsin ta ifrån mig. Och skulle någon irritera sig på något som jag har sagt eller gjort så är det bara att fråga mig om det så att jag kan förklara min version.

Läs även mitt blogginlägg "Säg vad du tycker" för mer om samma ämne.