26 november, 2009

Ännu en skum dröm

I natt hade jag ännu en skum dröm. Jag drömde att Parkbadet i Sandviken helt plötsligt befann sig ombord ett stort, lyxigt kryssningsfartyg. I äventyrsbadet hölls en fest och jag var där tillsammans med mamma, mormor, Diana och Mr. R. Plötsligt började det storma och jättelika vågor slog upp mot badhusets stora fönster. Fartyget skakade till och fick tillfällig slagsida.

Folk greps av panik och jag försökte lugna ner dem. "Oroa er inte", sa jag och höjde rösten. "Fartyget är format som en boll. Det sjunker inte utan snurrar bara runt!" Konstigt nog så verkade folk inte ett dugg lugnare efter mitt ologiska utlägg. Hursomhelst så blev vi räddade till slut och så vaknade jag.

Min dröm kändes väldigt inspirerad av katastroffilmen "The Poseidon Adventure" från 1972. Jag ser kanske på för mycket film? Nej, det kan man aldrig få för mycket av!

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com