22 november, 2009

Sluta spamma min blogg!

Jag är så trött på personer som vid upprepade tillfällen spammar andras bloggar genom att skriva bekräftelsekåta kommentarer i stil med: "Blondinbella släpper sin egen fetaost som ska lanseras på NK. Läs mer i min blogg.". Jag menar, vem bryr sig? Inte jag i alla fall. Folk får väldigt gärna skriva meddelanden till mig via bloggen, även om det inte handlar om just mitt blogginlägg, men det är ofint att bara kommentera andras bloggar för att göra reklam för sin egen.

Ännu mer trött blir man när man vänligt men bestämt ber personen ifråga att sluta spamma och får en stor fet lögn till svar. Speciellt när lögnen är genomskinlig, till exempel när man ser att spammaren har fått svar från andra bloggar där exakt samma spamkommentarer finns. Det är inget fel med att marknadsföra sin blogg, men man kan göra det på andra sätt.

Jag godkänner aldrig spamkommentarer i min blogg, men det vore bättre om folk bara kunde sluta spamma så skulle det bespara mig en hel del arbete. Tack!