02 november, 2009

Julkänslor i november

Jag är som vanligt tidigt ute och har redan nu fått julkänslor. Det är ju faktiskt inte så långt kvar till jul. Jag har redan planerat saker som jag vill att familjen ska göra tillsammans. Diana och jag brukar alltid spela gamla TV-spel och se på film i väntan på kvällens julmys. I år ska jag nog tvinga henne att spela "New Super Mario Bros. Wii". Visst är jag ond?

Något som är tråkigt är alla julhatare som hela tiden klagar över att julen är så hemsk och kommersiell. Det är förstås inget fel med att ogilla julen, alla tycker ju olika. Men man behöver inte förstöra för andra och dra ner dem som faktiskt gillar högtiden. Jag tänker i alla fall inte låta något förstöra mina julkänslor!

Nu fattas det bara snö, men enligt pressen så är det på väg. Det viktigaste är att få vara tillsammans med familjen, tända ljus, mysa och äta god mat. Vad har ni för planer inför julen? Har ni några speciella traditioner? Skriv gärna och berätta hur era jular brukar se ut.