30 november, 2009

Första advent

I går var det första advent och som vanligt firade jag dagen med min kära familj. Jag, mamma, mormor och morbror Toni var ut på julskyltningen, men den blir bara mindre och mindre för varje år som går. Det är tråkigt att småstäder som Sandviken inte går in mer för att göra det trevligt för sina invånare. Men det var trots allt en mysig dag. Efteråt gick vi som vanligt hem till mormor och fikade. Det känns verkligen att det snart är jul!

I dag ska jag bara ta det lugnt och fortsätta sortera min skivsamling. Det börjar bli riktigt fint nu när jag har gjort mig av med så många skivor. Efter städningen tänker jag mysa framför en film, kanske något med Judy Garland, vi får se. Det var länge sedan jag såg "A Star Is Born" nu. Den är så vacker.

Hur var din första advent?