06 november, 2009

Min favoritparfym

Min favoritparfym är Laura från italienska Laura Biagiotti. Jag har har alltid föredragit så kallad "tjejparfym", jag tycker att de luktar godare helt enkelt. Än i dag så tycker somliga, även andra homosexuella, att det är konstigt. De anser att män ska dofta som män. Men det skiter jag högaktningsfullt i.

Jag började använda parfymen någon gång 2001-2002 och får fortfarande flashbacks av den härliga doften. De senaste åren har Laura dock varit svår att hitta och vissa butiker har till och med sagt att man har slutat tillverka den. Därför blev jag otroligt glad när jag i går fick en stor flaska av en vänlig själ. Tydligen tillverkas den på andra håll i världen.

Visst är det fascinerande att dofter kan få en att minnas saker man hade glömt? Vilken är din favoritparfym?