26 november, 2009

"When all is said and done"

Alla har en gräns och min är nådd. Jag är inte perfekt, det har jag aldrig påstått. Men jag lär av mina misstag och jag försöker att inte älta småsaker för evigt, det lönar ju ingenting till. Jag står för det jag säger och om det sårar någon så är jag ledsen för det. Men det är inget jag tänker ta tillbaka. Även jag måste ju ha rätt att försvara mig när jag känner mig kränkt.

Jag måste lära mig acceptera att man inte kan vara bästa kompis med alla. Ibland är man för olika helt enkelt, och det behöver inte betyda att det är någons fel. För att citera ABBA: "Standing calmly at the crossroads, no desire to run. Neither you nor I'm to blame when all is said and done."

Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.