24 november, 2009

Träningsvärk efter IKEA-besök

I går åkte jag och Angie till IKEA i Valbo för att julhandla lite. När vi var klara så hade jag bara köpt stearinljus och julkort medan Angie hade köpt nästan hela butiken. Men när vi väl kom till kassan och Angie skulle betala sa kassörskan att hennes medlemskort var för gammalt, trots att ingen påminnelse hade skickats ut.

Så Angie fick lämna varorna i kassan och gå till informationen för att få ett köpintyg. Sedan fick vi gå tillbaka och packa om varorna på nytt. Det är typiskt vår otur att sådant händer. Men det var ändå en trevlig dag. Efter shoppingrundan åkte vi hem till Angies pojkvän och tjuvlånade hans TV-spel för att öva på "Mario Kart Wii". Det gick inte så bra för oss, vi är ju vana med de gamla kontrollerna.

På kvällen somnade jag rätt tidigt. Jag var ju helt slut i kroppen efter att ha hjälpt Angie bära shoppingkassar. Det avancerade TV-spelandet gjorde nog inte saken bättre. Okej, jag erkänner, mina stearinljus var rätt tunga de också. Snacka om i-landsproblem.