23 mars, 2007

"Den här är till dig för att jag tycker du är så snäll"

2003 spelade jag in en massa egna filmer och skickade till mina vänner. En av dem gick ut på att jag tittade in i kameran, gav tittaren en puss och sa: "Den här är till dig för att jag tycker du är så snäll!". Tanken var, förutom att glädja mina vänner, att få filmen utspridd på nätet. Det fungerade! Än i dag skriver folk till mig och säger: "Det är ju du från den där filmen."

Vissa tycker att den är söt, andra skrattar åt min "fjollighet". Tydligen så har flera av Sveriges homofober roat sig åt videon och trott att jag på något vis har tagit illa upp för att den lagts upp på nätet. Självklart så tycker jag att det är fånigt att vissa anser att homosexuella och feminina personer är något att håna, men jag är inte alls förvånad eller sur över att den har kommit upp på diverse sajter. Det var ju själva poängen.

Det är alltid kul att man kan provocera någon. Speciellt små fjortishomofober. Dessutom är all publicitet bra publicitet.