06 mars, 2007

Redo att skapa discopop

Jag känner mig peppad att skriva nya låtar och har en massa idéer till bögiga och ironiska låttexter. I dag hade jag ett möte med en av mina producentvänner vilket var väldigt givande. Här ska skapas discopop!

Mina stora idoler Bananarama kommer förresten till Stockholm Pride i sommar, så då blir det ännu mer disco i Sverige. Minns ni deras åttiotalssinglar "Venus", "Love In The First Degree", "Cruel Summer" och "I Heard A Rumour"? De är underbara.

Sedan vill jag rekommendera två viktiga TV-program som jag har börjat följa. Det första är "Leende Guldbruna Ögon" som går på SVT varje måndag. Man får följa ett gäng killar i förorten som startar ett dansband. Det andra programmet heter "Hitta Hem" som går på TV4 måndag-torsdag. Där får vi följa hemlösa djur i jakten på nya hem. Så himla gulligt!