31 mars, 2007

Drömkillen?

Har jag en drömkille? Jag har ingen speciell typ när det gäller utseende, men när det kommer till personlighet har jag ett par krav. Snälla killar ligger förstås alltid i topp. Tyvärr så tycker många i "gayvärlden" att det är häftigt att vara ytlig och bitchig. Jag håller inte med. Det är avtändande. Snällhet varar faktiskt längst.

Söta SMS, komplimanger och gulliga gester går alltid hem. Vardagsromantik helt enkelt, det behöver inte alls vara storslaget. Jag tycker det är viktigt att man känner sig älskad i ett förhållande. Jag försöker alltid visa min partner att jag älskar honom, därför vill jag ha en kille som gör detsamma tillbaka. Sedan behöver man ju inte umgås precis hela tiden med sin partner, då hinner man ju aldrig längta. Man måste ha ett eget liv också.

Man behöver inte ha exakt samma intressen, men bör åtminstone kunna ha något att prata om när man träffas, även om man har helt olika åsikter om det. Det är också viktigt att kunna respektera varandra olikheter. Så länge man inte sårar någon eller predikat tycker jag att man får tro och tycka nästan vad man vill. Jag skulle dock inte kunna vara ihop med någon som är rasist.

Det är också viktigt att kunna kompromissa. Jag vill till exempel gifta mig i framtiden, men om min partner absolut inte vill det så måste jag ju tänka om. Precis på samma sätt som att han måste respektera att jag inte vill ha barn.

Killar som beskriver sig själva som snygga och sexiga går bort. Det känns så ytligt. Skönhet för mig är något individuellt och att säga att man själv är snygg tyder på stort ego. Och jag blir inte kär i en tvättbrädemage eller en höft, så killar som fläker ut sig själva med halvnakna bilder är inte så intressanta för mig. Det som är vackert för en person inte behöver vara det för en annan.

Sedan är det viktigt att kunna ta en diskussion om en konflikt uppstår, i stället för att tjura, skrika eller ignorera. Det bästa sättet att lösa en konflikt på är att prata ut om det direkt, annars ligger det bara kvar och gnager.

Hur ska din drömkille vara?