11 mars, 2007

Melodifestivalen 2007 - Final

Melodifestivalen 2007 har inte varit på topp. Alldeles för många låtar har varit tråkiga och platta. Det har varit för lite discoschlager och alldeles för mycket rock. Jag saknade till exempel Jessica Andersson, Magnus Carlsson, Elin Lanto och Andreas Lundstedt i finalen. Vinnare i lördags blev i The Ark tätt följda av Andreas Johnson som tvåa och Måns Zelmerlöw som trea.

Här under ser ni min topplista över kvällens bidrag, där nummer ett är bäst och nummer tio är sämst. Mina omdömen hittar ni i blogginläggen från deltävlingarna.

1. Måns Zelmerlöw - Cara Mia

2. Sanna Nielsen - Vågar Du, Vågar Jag

3. Anna Book - Samba Sambero

4. Sonja Aldén - För Att Du Finns

5. Sarah Dawn Finer - I Remember Love

6. Tommy Nilsson - Jag Tror På Människan

7. Sebastian Karlsson - When The Night Comes Calling

8. The Ark - The Worrying Kind

9. Andreas Johnson - A Little Bit Of Love

10. Marie Lindberg - Trying To Recall