24 mars, 2007

Kära heterokillar

Dagens blogginlägg tillägnas alla mina heterosexuella killkompisar. När man stöter på homofobi på nätet kommer det oftast från just heterosexuella killar, därför är det så kul när raka motsatsen inträffar. Den senaste tiden har jag fått massor av trevliga meddelanden från heterokillar som har berömt mig för att jag vågar stå för den jag är, eller som har haft frågor angående homosexualitet. Det gör mig så glad!

De visar att långt ifrån alla killar lider av homofobi och att det finns hopp för mänskligheten. Dessa killar är inte rädda för bögar utan är tillräckligt mogna och trygga i sin sexualitet. Vissa tycker att man får man skylla sig själv om man blir trakasserad när man är öppen med sin läggning. Som jag har sagt förr: Jag har rätt att vara mig själv och prata hur mycket jag vill om min läggning utan att någon har rätt att kränka mig.

Som kontrast till dagens inlägg tänkte jag avsluta med ett trist meddelande jag fick på Lunarstorm i natt:

Idag 00:41 (#77320)
Jamez P97 från Frösön i Jämtlands län
skaffa dig själv ett liv, lev som normala människor och sluta inbilla dej själv att du är är något. guds vilja var adam & eva , kom inte och snacka någon annan jävla prideskit, det är såna som du som sprider bögpest i samhället och världen utanför samhället, afrika. där 16 miljoner människor dör av aids varenda jävla dag bara på grund av bögarna . fyfan säger jag.