05 mars, 2007

"I'm missing you like candy"

De senaste veckorna har jag träffat en hel del vänner, vilket alltid är trevligt. För någon vecka sedan var jag och fikade tillsammans med mina vänner Nica, Gnäll-Anna, Eva, Maria och Mia från skrivarlinjen. Sedan gick vi på bio och såg "Linas Kvällsbok", som baseras på en bok vi läste på utbildningen. Filmen var lagom kul, lite jobbigt med högstadieflashbacks, men sällskapet var i alla fall toppen!

Jag har även haft filmkväll med Veronica och sett "Ingen Kan Älska Som Vi", samt fikat med systrarna Eva och Anette. I dag träffade jag dessutom min nya vän Klara. Hon är hur söt som helst och jag hoppas verkligen att vi kan bli riktigt goda vänner. Hennes vackra leende gör mig så glad.

Dennis: "Folk brukar säga att jag är som en levande flashback eftersom jag lyssnar på musik som de gillade som barn."

I dag såg jag på DVD med mina idoler Mandy Moore och Jessica Simpson. Jag köpte dem i New York för några år sedan och det var riktigt kul att se om dem. Förutom intervjuer och liveframträdanden finns även musikvideor med. Jag blir så glad av att höra Mandys singlar "Candy", "I Wanna Be With You", "So Real" och "Walk Me Home", eller Jessicas "Irresistible", "A Little Bit", "I Think I'm In Love With You" och "I Wanna Love You Forever". Vilka minnen man får.

Musik är livet!