01 mars, 2007

Jag älskar min iPod

I dag kom min nya iPod på posten och jag är helt kär! Jag har redan lagt in över tvåtusen låtar och ändå är mer än hälften av minnet ledigt. Det mesta är förstås disco, synthpop och italodisco från åttiotalet, blandat med lite house, dance och schlager. Elektronisk musik ska det vara. I morgon har jag bestämt mig för att ta en lång promenad och lyssna på musik. Allt blir mycket roligare då. Vad har du för musik i din MP3-spelare?

I går var det seriestart för "Lost". Jag var galen i serien under de första säsongerna, men nu har jag börjat tröttna. Trots att det händer en massa spännande saker i varje avsnitt så känns det inte som att handlingen leder någonvart. De har liksom dragit ut på det för länge. Jag och Micke, som båda har följt "Lost" troget, hoppas att detta är sista säsongen. Jag slår vad om att när serien läggs ned så kommer tittarna lämnas med en massa frågetecken. Eller så får man reda på att det var utomjordingar eller Gud som låg bakom den mystiska ön.

Som avslutning vill jag ta chansen att tacka min vän Erika. Hon är en av de snällaste och sötaste tjejer jag känner och ställer alltid upp när man behöver det. Erika är en äkta norrlänning som ibland kan vara tystlåten, men det framgår ändå hur varm och kärleksfull hon är. Erika ger alltid bra råd och hon har en härligt bitter humor. Tack för att du finns, Erika. Du är underbar!

Ni som läser min blogg, glöm inte bort att kommentera. Jag blir så glad då. En massa rosa pussar till er alla!