30 mars, 2007

Sjukhusbesök och shopping

Den senaste veckan har jag besökt sjukhuset hela fyra gånger. Det har nästan blivit mitt andra hem. Jag har tagit en massa prover och fått information inför en undersökning. Det är inte många som tycker om sjukhus, men jag älskar dem, speciellt Gävle sjukhus. Det är alltid en massa folk där, det är öppet dygnet runt och det är rent och ljust där. Det får mig att känna trygghet. Fast självklart föredrar jag att inte vara sjuk. Men även när jag är frisk händer det att jag tar en fika på sjukhuskafeterian. Jag är knäpp, jag vet.

Dennis: "Det jobbar alltid en massa snygga killar på byggarbetsplatser. Det är nästan så att jag funderar på att söka jobb på en."

Jag är också galen i butiker som säljer begagnade skivor. De har alltid bra skivor till billigt pris, och jag som älskar maxisinglar brukar alltid hitta en massa fynd där. Häromdagen hittade jag till exempel Sanna Nielsens senaste album för nittio kronor och Anna S album för sextio kronor. Det är så skönt att inte behöva betala så mycket för nya skivor, speciellt med tanke på att de var i perfekt skick. Billigt och bra!