10 mars, 2007

Rädda Britney

I går fick jag Magnus Carlsson nya singel "Live Forever" av mamma. Gud, så bra den är! Förutom originalversionen så medföljer tre sköna remixar av SoundFactory, samt en spansk och en fransk version av låten. Sex spår totalt, så ska en riktig singel se ut. Jag är så trött på singlar som bara innehåller titelspåret eller titelspåret plus en instrumentalversion. Det är så tråkigt.

Förresten, vad har hänt med Britney Spears? Hon verkar inte alls må bra. Visserligen tror jag att media överdriver problemen något, det brukar de göra. Men jag kan inte låta bli att oroa mig för henne. Det kan inte vara lätt att som barn "tvingas" in i den ytliga musikbranschen av sin mamma för att sedan utstå en massa skit från media. Kanske borde vi fans skriva till henne och visa att vi bryr oss? Så att Britney känner sig peppad att ta tag i sitt liv.

Förresten, börjar inte "Let's Dance" spåra ur nu? Jag tycker att Lasse Brandeby är jättegullig och rolig, men han kan faktiskt inte dansa. Droppen som fick bägaren att rinna över var att han hade ut mina favoriter Anna Sahlene och Tobias Karlsson. Vad tänker de som röstar på egentligen? "Let's Dance" är ingen danstävling längre, det är ett skämt!