28 maj, 2010

Eurovision och den svenska avundsjukan

Nej, nu har jag lovat mig själv att inte läsa fler artiklar och bloggar om Eurovision Song Contest. Jag blir bara arg över hur dåliga förlorare många svenskar är. Det är samma gnäll och dubbelmoral varje år: "Lägg ner skiten! Östländerna röstar bara på varandra! De andra länderna har ingen smak!"

Det är ju faktiskt bara en tävling, något som är till för att underhålla. Varför gör så många ett krig av Eurovision Song Contest? Varje gång det går dåligt för Sverige blir det ramaskri och folk kräver att man måste göra om tävlingen så att VI ska ha större chans att vinna. Jag säger inte att tävlingen är felfri, men allt gnäll börjar gå till överdrift nu.

Jag får skylla mig själv som har läst detta gnäll, men det får det vara nog med det nu. Jag hänvisar istället till ett blogginlägg jag skrev 2008 som beskriver precis var jag står i denna fråga. Jag önskar bara att svenska folket kunde sluta vara så dåliga förlorare och istället fokusera på att skicka bättre låtar till tävlingen.

Bimbo Boy
www.bimboboy.com