02 maj, 2010

Försäkringskassan förbjuder sorg

Den senaste tiden har man läst att flera föräldrar inte har tillåtits vara sjukskrivna, trots att deras barn precis har avlidit. Som vanligt är det Försäkringskassan som har nekat dem detta. När jag läser om sådant blir jag så arg och ledsen att jag inte vet vad jag ska ta mig till! Hur fan kan folk vara så känslokalla?

Var finns empatin i Sverige? Snart är det dags för val och jag hoppas på regeringsskifte. Om den nya regeringen håller sina löften om att stötta sjuka och äldre kvarstår att se, man kan ju aldrig lita på politiker. Men det kan i alla fall inte bli värre än vad det är nu.

Den nya regeringens första åtgärd bör vara att ge Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och Socialtjänsten en rejäl utskällning för hur de sparkar på sjuka människor!

Läs gärna mer om samma ämne i detta blogginlägg.

Bimbo Boy
www.bimboboy.com