17 maj, 2010

Klassiska filmer på Blu-ray!

Som ni kanske minns så bad jag tidigare i år om era åsikter angående Blu-rayfilm. Nu har jag äntligen uppgraderat mig och skaffat mig en egen uppfattning. Jag har bara en sak och säga: Wow! Jag kommer då aldrig att gå tillbaka till DVD efter att ha upplevt hur bra Blu-ray ser ut och låter.

Som fan av klassiska filmer måste jag säga att Blu-ray är perfekt. Jag kan rekommendera de nyligen restaurerade "Borta Med Vinden", "Casablanca" och "Trollkarlen Från Oz" som ser helt fantastiska ut på Blu-ray! Inte illa för filmer från 30-40-talet.

Jag hoppas att det inom kort släpps ännu fler restaurerade klassiker! Har du uppgraderat dig till Blu-ray? Dela gärna med dig av dina åsikter.



Trailern till Blu-rayutgåvan av "Borta Med Vinden".

Bimbo Boy
www.bimboboy.com