03 oktober, 2007

Din garderob rymmer inte två

Vet ni vad som retar mig? Homosexuella som inte vågar visa öppet att de känner mig av rädsla för att själva bli stämplade som gay. Små saker som att de raderar det jag har skrivit till dem eller inte vågar umgås med mig offentligt gör mig sur. Jag menar, det är en sak om personen riskerar att bli mördad eller så. Att vara rädd för att själv komma ut är inte konstigt, men att dessutom kräva att ens vänner ska gömma och anpassa sig efter den rädslan är fegt. Jag kan förstå om det handlar om liv och död

Jag är öppet homosexuell och om du inte vågar visa att du är min vän av rädsla för att själv bli "outad" så kan du ta din vänskap någon annanstans. Jag ska inte behöva gömma mig bara för att du gör det. Låt mig vara mig den jag är så låter jag dig vara den du är. Jag lovar att inte avslöja din hemlighet.