21 oktober, 2007

Musik är mitt liv

Musik är verkligen livet! De senaste dagarna har jag sorterat min skivsamling och jag har fortfarande inte kommit igenom hälften. Jag har nu över tvåtusen skivor. Det blir en hel del lyssning på datorn och iPod:en också och för tillfället har jag över tiotusen MP3-låtar i musikbiblioteket. Fast jag föredrar faktiskt gamla hederliga CD-skivor. Just nu är jag inne i en Dannii Minogue-period så det är mest hennes sköna house- och discolåtar jag lyssnar på.

Förresten, nu kan ni äntligen höra radiopjäsen som jag var med och skrev manus till då jag gick skrivarlinjen på Västerbergs folkhögskola. Den heter "Här går man runt och tror att man är älskad" och är skriven av mig, Johanna Karman och Anna Sarlin. I rollerna hörs Rolf Berlin och Marie Skönblom. Ljudmusiken är skapad av Jonas Palm medan Hans Carstensen står för regin. Ladda ner pjäsen på Hans hemsida.