24 oktober, 2007

Ännu mer musik

Jag vet att jag är en nörd, men jag kan inte låta bli att bli så där überglad när det gäller mina idoler. I dag har verkligen varit en bra musikdag. Det började med att jag fick ett brev på posten med ett signerat exemplar av Pay TV:s singel "Fashion Report", samt ett vykort från en av tjejernas nya musikal med en personlig hälsning på.

Sedan fick jag tag på Spice Girls nya megamix som består av deras största hits. Åh, vad jag längtar efter deras comebacksingel! Efter det fick jag väldigt glada nyheter angående Kylie Minogue. När jag första gången hörde hennes nya singel "2 Hearts" blev jag lite orolig för att det nya albumet skulle hålla samma stil som den. Jag hade tack och lov fel.

I dag så jag ett medley bestående av låtar från Kylies kommande album "X", inklusive "2 Hearts" samt electropoplåtarna "The One", "Like A Drug" och "In Your Arms". De är helt fantastiska. Jag kan dock erkänna att "2 Hearts" växer för varje lyssning trots att den inte är min stil soundmässigt. Jag föredrar ju elektronisk musik så efter dagens smyglyssning ser jag mer än någonsin fram emot Kylies comebackalbum.

Sist men inte minst så läste jag att Britney Spears kommande album "Blackout" har fått lysande recensioner. Jag blev så glad för hennes skull. Kan det bli bättre?