27 oktober, 2007

"It's getting chaotic"

På tisdag börjar jag på en ny praktikplats. Det ska bli riktigt spännande. En av mina arbetsuppgifter är att vara social, och är det något jag är bra på så är det att prata. Inom kort ska jag även spela in nya låtar. Jag har en hel del låttexter på gång som är rätt politiska. Jag vill påverka samhället på mitt eget lilla vis och musiken är ett väldigt bra verktyg att använda sig av. Ett viktigt budskap inlindat i plastig discomusik är en oslagbar kombination.

De senaste dagarna har jag dessutom fått en massa positiv respons från unga heterosexuella killar som gillar min musik. Det är lika kul varje gång man hör av heterokillar som inte är rädda för bögar. Tänk om alla vore så.

På tal om något helt annat, är det bara jag som retar mig på att ljudvolymen alltid är högre på reklaminslagen än på själva TV-programmet man tittar på? Man får ju nästan en hjärnblödning av den höga volymen. Dagens i-landsproblem.