10 oktober, 2007

Kylie Minogue - 2 Hearts

I morse gick jag upp redan kvart i åtta. Snacka om att jag var trött, men vad gör man inte för sina idoler? Det var nämligen premiär för Kylie Minogues nya singel "2 Hearts" på Rix FM. Jag blev dock lite besviken om jag ska vara ärlig. Låten har ett ganska mysigt sound, även om det är lite för rockigt för min smak. Jag hade ju hoppats på något mer elektroniskt. Men låten växer för varje lyssning. Kylie har en så underbar och unik röst att det mesta med henne blir bra.

Hon är förresten grymt snygg i musikvideo. Det är uppenbart att hon har inspirerats av Marilyn Monroes film "I Hetaste Laget" vilket aldrig är fel. Det nya albumet "X" släpps i slutet av november. Jag hoppas att det kommer att innehålla lite mer elektroniska låtar.

Som alltid när en stjärna ska släppa en ny låt så finns det folk som laddar upp låtar med andra artister och låtsas att det är den aktuella låten. I det här fallet har någon använt sig av en av mina favoritlåtar: "Two Of Hearts" med Stacey Q från 1986. Alltid finns det någon som vill jävlas med fansen. Ni kan höra Kylies nya låt och se videon till den här nedanför: