26 mars, 2010

ABBA kan återförenas

I dag skriver Aftonbladet att den svenska supergruppen ABBA kan återförenas. Tydligen har man fått den uppfattningen efter att Benny Andersson ska ha kommenterat förslaget med: "Det är faktiskt ingen dålig idé!"

Jag är ett gigantiskt ABBA-fan, men jag slutade hoppas på en återförening för många år sedan. Jag tar även detta rykte med en stor nypa salt och tvivlar på att det någonsin kommer att hända. Men visst vore det kul med ett helt nytt studioalbum med ABBA, eller bara en singel.

Blir det ingen ABBA-återförening så hoppas jag att man åtminstone släpper det outgivna mästerverket "Just Like That" från 1982 officiellt. Det vore underbart! Jag hoppas förstås också på ett helt nytt soloalbum med sånggudinnan Agnetha Fältskog, helst med egenskrivna låtar.

Men som sagt, jag har lärt mig att inte ta kvällspressen på allt för stort allvar. Vissa tycker att ABBA är för gamla för att återförenas, men det argumentet är bara fånigt. Ålder har inget med musik och talang att göra.

Bimbo Boy
www.bimboboy.com