05 mars, 2010

Platt-TV och Blu-ray?

Jag skulle behöva lite råd. Eftersom jag är en riktig filmälskare och alltid är ute efter bästa ljud- och bildkvalité har jag funderingar på att köpa en bra storbilds-TV samt en Blu-rayspelare. Har du några råd? Vad bör man tänka på när man köper platt-TV? Har du själv erfarenhet av Blu-ray? Vilken TV-typ är bäst till att både se film och spela TV-spel på?

För tillfället är utbudet av Blu-rayfilmer inte så stort i Sverige men det kommer mer och mer. Jag har ju massor av DVD-filmer, och de flesta av dem tänker jag inte byta ut, för de går att spela på Blu-rayspelaren också. Men det vore kul att kunna se sina favoritfilmer i riktigt hög upplösning.

Tanken är ju att Blu-ray så småningom ska ersätta DVD:n helt. En annan fördel med Blu-rayskivor är att man får plats med betydligt mer data än på vanliga DVD-skivor, samt att de tar mindre plats i bokhyllan. Jag är tacksam för alla råd!

Vem vet, om fem-tio år kanske DVD-skivan är utdöd?

Bimbo Boy
www.bimboboy.com