16 mars, 2010

Kändismobbning

Varför är kändismobbning så accepterat? Jag blir så arg när jag läser att sångerskan Jessica Simpson har blivit hånad för sin vikt, både av pressen och privata bloggare. Jessica är en professionell artist med en fantastisk sångröst, och det är faktiskt det viktigaste. Synd bara att nöjesbranschen är för utseendefixerad för att förstå det.

Även den svenska sångerskan Pernilla Wahlgren har blivit utsatt för mobbning i sin blogg. Hon har dock svarat på kritiken i ett intressant blogginlägg. Jag förstår inte att människor kan lägga så mycket energi på någon de inte tycker om. Varför helt enkelt inte bara låta bli att läsa personens blogg?

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Självklart så ska offentliga personer kunna tåla kritik, men personangrepp och mobbning är alltid fel oavsett vem som blir utsatt! Kändisar har också känslor, tro det eller ej.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com