08 oktober, 2008

Agnetha Fältskog har släppt ny samlingsskiva

Popgudinnan Agnetha Fältskog, känd från supergruppen ABBA, släppte i dag den nya samlingsskivan "My Very Best". Den första CD:n innehåller svenska solohits från 60- och 70-talet medan den andra innehåller sololåtar från 80- och 2000-talet. Några av de största hitsen på samlingen är "The Heat Is On", "I Won’t Let You Go", "Can't Shake Loose", "När Du Tar Mig I Din Famn" och "If I Thought You'd Ever Change Your Mind".

Jag har redan alla låtar med Agnetha men tycker ändå att det är kul när det släpps nya samlingar så att fler kan ta del av hennes ljuvliga stämma! Extra kul är att samlingen innehåller en del albumspår som kan vara svåra att hitta på CD, till exempel mästerverken "I Stand Alone" och "Dom Har Glömt". Jag förstår bara inte hur man kunde utelämna singeln "The Last Time" från 1988. ABBA-låten "The Winner Takes It All" finns dock med som tröst, samt den synthiga Ola Håkansson-duetten "The Way You Are" och powerballaden "Wrap Your Arms Around Me".

Jag, och många Agnetha-fans med mig, väntar fortfarande på en DVD med alla Agnethas solovideor på i stil med den som Frida släppte 2005. En remastrad version, inkluderad med bonusspår, av Agnethas soloalbum "I Stand Alone" från 1987 är också efterlängtad. "My Very Best" erbjuder inget nytt för de fans som redan har Agnethas tidigare album, men är helt klart ett måste för alla nybörjare. Agnethas röst är magisk och hennes popmusik är odödlig!



Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com