30 oktober, 2008

Jag hatar barnskrik

Efter dagens sjukhusbesök så stannade jag, mamma och mormor till vid IKEA och åt på deras restaurang. Maten var som vanligt god men det var jättesvårt att få någon ro med alla skrikande småbarn som befann sig där! Jag är ledsen, men jag är verkligen så trött på barnskrik och på föräldrar som inte verkar bry sig ett dugg om att andra lider.

Jag förstår att det inte är lätt att vara förälder och att man inte alltid kan stoppa barnskrik, men vissa föräldrar bryr sig inte ett dugg om att deras barn skriker och får andra må dåligt. Om jag hade barn som började gallskrika så skulle jag ta med barnet ut en sväng till dess att hon eller han lugnat ner sig av respekt för de övriga gästerna. Många föräldrar saknar den respekten.

Jag har dock märkt att det är tabu att ifrågasätta föräldrar i det här landet för då pekas man ut som ond och intolerant. Men hänsyn för alla som vill ha lite lugn och ro när vi går ut och äter finns sällan. Jag har tyvärr inte så många konkreta förslag på hur man skulle kunna underlätta det för alla parter. Kanske vore ljudisolerade avdelningar något för alla restauranger där vi som är ljudkänsliga kan sitta. Har ni några idéer som kan göra alla glada?

Jag hatar inte barn, absolut inte, och jag drar inte heller alla föräldrar över en kam! Men många föräldrar måste ha lite mer förståelse för att alla inte är stormförtjusta i barn bara för att de själva är det. Och man är inte en sämre person för att man tycker att det är jobbigt med barnskrik. Detta blogginlägg handlar inte på något vis om att utesluta barn och deras föräldrar, jag vill bara hitta en lösning på problemet. Passa även på att läsa mitt gamla blogginlägg "Måste man älska barn?".

Andra bloggar om: , , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com